søndag den 4. november 2012

3 måneder i Australien! <3

 
 
 
Hej alle

Jeg har nu været her i lidt over 3 måneder, tiden går virkelig hurtigt ...

Undskyld jeg ikke har fået skrevet men jeg går ud fra at folk havde ret da de sagde jeg formegentlig ikke ville have tid til det eller at jeg ville glemme at skrive ..

Men nu har jeg tid og jeg huskede det :) Der er sket så meget på det sidste, jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte..

Meen jeg tror jeg vil begynde med min tur til Queensland med min familie.

Savannahs bror er lige blevet far til en meget smuk lille pige. Han bor i en by der hedder Bundaberg som er en 10 timers kørsel fra Bellingen. Debbies bror bor i Brisbane som er halvejs til Bundaberg så vi kørte til Brisbane for at overnatte hos Deb's bror så vi kunne sige hej til dem nu hvor vi var i Queensland. Phil (deb's bror) har en kone, Janelle, som har en søn, jack, og en datter, Kayla.

Vi startede vores tur d.26.09. Vi stoppede for frokost ved "the macademia castle" hvor vi satte os for at kigge på menuen, det viste sig så at de ikke solgte frokost mere fordi kl. var over 14.00, så lige da jeg skulle til at rejse mig for at gå, er der en fugl der skider på min hånd! FEEEEDT!!

Vi fandt så et andet sted, hvilket var rigtig godt. Det var en cafe hvor de kun solgte burgere og det var nok den bedste burger jeg nogensinde har fået.

Vi ankom hos Phil og Janelle omkring kl. 18.00, Phil var ikke hjemme, han var på arbejde og Kayla var der heller ikke, jeg tror hun overnattede hos hendes far men jeg er ikke sikker. Men vi hyggede os.

Vi fortsatte vores tur dagen efter. Da vi ankom til Bundaberg fandt vi vores hotel og vi fik vores værelse. Det var et 4stjernet hotel med pool, spabad, tennisbane og et træningscenter. Værelset var ligeom en lejlighed (med andre ord, STOR).

Da var faldet til kørte vi ud for at se Ryan (sav's bror) og baby. Det var en smule akavet til at starte med for de har åbenbart ikke det bedste forhold til Ryans kæreste, hvorfor ved jeg ikke rigtig men folk var en "smule" surer på hinanden så stemningen var ikke så god.. Vi var der i to dage og de begyndte at blive bedre med hinanden så det var ikke så akavet til sidst. Deres baby er virkelig smuk og virker nem, hun græder næsten ikke og hun sover når hun skal sove så det virkede som om alt var godt.

Vi tilbragte dog ikke alt tiden med dem, Sav og jeg tilbragte en del tid ved poolen og spabadet, vi tilbragte også lidt tid på tennisbanen :)

Vi stoppede ved Phil og Janelle igen på vejen hjem. Den her gang var Kayla der og hun havde en 16 års fødselsdags fest som sav og jeg var inviteret til. Det var ok men vi kendte ikke nogle af dem der var der, så det var lidt akavet.

Vi kørte hjem igen dagen efter. Vi var hjemme næste 2 dage og så sad vi i blien igen, den her gang gik turen sydpå til Bathurst. Vi tog til Bathurst for at besøge Sav's gamle sensei (karate). Det var også en ca. 10 timers kørsel men den her gang kørte vi uden overnatning, det var en laang tur, men vi overlevede og kom godt frem.

Vi var der et på dage, det var rigtig hyggeligt og jeg lærte lidt karate (videoer kan findes på facebook ;) )

Da vi kom hjem startede vi i skole igen, det skal lige siges de her to turen foregik i vores ferie, hvilket var 2 uger :)

Vi var hjemme 1,5 uge og så tog vi nordpå til Brisbane igen. Vi tog til Brisbane for at besøge nogle af forlystelsesparkerne. Vi boede hos Phil og Janelle igen.

Vi tog til seaworld hvor jeg svømmede med hajer. Det var virkelig skræmmende når hajerne svømmede under dig eller hvis du kiggede til siden og der var en haj svømmende mod dig, men jeg overlevde og jeg har stadig alle mine kropsdele.

Vi tog også til movieworld, vi havde en rigtig god dag der. Der var noget der hedder fright night som movieworld holdte og sav og jeg tog til. Der var folk klædt ud som zombier overalt og der var nogle uhyggelige mazes, det var rigtig sjovt men også virklig uhyggeligt :)

Vi tog også til wet'n'wild hvilket var en vandforlystelsespark hvor der var vand rutschebaner og forskellige ting, det var også rigtig sjovt.

Vi havde tre gode dage i forlystelsesparkerne og jeg tror alle nød det, jeg gjorde ihvertfald :)

Deb's mor har lige haft fødselsdag så vi skulle jo også lige til Forbes for at sige tillykke til hende. Det var en 13 timers kørtur sydpå, det er lidt længere sydpå end Bathurst. Vi kørte uden overnatning så det var også en laang tur.

Men deb's mor virker rigtig flink hun hører dog ikke så godt så man skal tale højt hvis hun skal have en chance for at hører hvad man siger. Hun har en virkelig creepy dukke som bare sidder og kigger på en .. Men jeg mødte det meste af Deb's familie så nu ved jeg hvem de snakker om når de snakker om familie :)

Deb's mor har en hun og jeg sad og nussede hende da jeg ikke gad mere var min hånd virkelig beskidt fordi hun ikke var blevet vasket i et stykke tid så Marn og jeg besluttede at give hende et bad hvilket nok var højdepunktet på den tur (det var ret kedeligt) men det var rart at sætte ansigt på Deb's familie.

Dagen efter vi kom hjem skulle jeg holde en præsentation for Rotary om hvad jeg har lavet mens jeg har været her, hvilket gik godt :)

Og det er bare en smule af hvad jeg har lavet her på det sidste, men resten kan i få på et andet tidspunkt :)

Jeg flytter familie om en uge d.10.11, så det er jeg lidt trist over, men det skal nok blive godt og min næste familie skal nok blive lige så god som min nuværende.

Jeg har ikke rigtig haft hjemve endnu men det betyder ikke jeg ikke savner jer, jeg savner jer alle sammen rigtig meget og jeg glæder mig på en måde til jeg kommer hjem, men jeg ville ønske i kunne komme ned til mig så jeg ikke behøver at tage hjem :)

Det at være så langt væk fra alt og alle for en til at tænke på ALLE de gode minder jeg har med alle de dejlige mennesker i mit liv. Jeg elsker jer og jeg er virkelig glad for i er en del af mit liv (min familie og venner)

Håber i alle har det rigtig godt og tænker meget på mig ;)

Knus, kys og kram Emilie

(P.S. tak fordi i gad at bruge lidt tid på at læse dette)

3 kommentarer:

  1. Ih, Emilie! Det var rart at høre lidt fra dig, og det lyder som om det er så godt at komme lidt rundt i det store land, som Australien jo er. Vi glæder os til at se dig i Danmark igen - men nyd det - du er i hvert fald modig da jeg vil ALDRIG i livet kunne svømme med hajer.
    Super knus til dig (og vi håber snart du keder dig lidt nok til at skrive lidt mere!!!!!!)

    SvarSlet
  2. Hej Smukke pap-niece..........hvor lyder det hele godt og dejligt. Husk at tage til Frasier Iceland:-).
    Silas og jeg flytter på næste lørdag til et nyt rækkehus-agtigt sted.......jeg har lejet landstedet ud. Vi glæder os men også meget mærkeligt efter knap 15 år her.
    Ha´ det godt, Putte. Knus fra K

    SvarSlet
  3. Hej Emilie.

    Det er dejligt  at høre at du rer glad for at være i Australien.

    Det var mærkeligt at væretil din fødselsdag og du ikke var hjemme. Men Christian  var glad for vores besøg. Håber du får en god jul . Du skal vel ud at  bade juleaften. Thomas er på besøg og han hjælper mig med at skrive. søde Emilie hav det nu godt.

    Kærlig hilsen Oldemor.

    SvarSlet